Důvodů, proč můžete chtít reklamovat nákup v AppStore je celá řada. Aplikace nemusí fungovat, nemusí vám vyhovovat, mohli jste se ukliknout nebo jste jí nemuseli vůbec chtít koupit. Pokud vám něco nefunguje, je dobré nejprve kontaktovat vývojáře, ale technicky vzato můžete jakýkoli nákup v AppStore zrušit do dvou týdnů i bez udání důvodu. Jak tedy dostat své peníze zpět?

Důvody žádosti o vrácení peněz v AppStore

Apple v tomto okamžiku rozlišuje celkem osm různých důvodů, proč můžete nákup v AppStore reklamovat. Je důležité vybrat správný. Peníze vám budou vráceny v každém případě, ale Apple se snaží dál řešit příčiny problému. Konkrétně můžete vybrat z:

  • Tento  nákup jsem neautorizoval(a) – slouží pro situace, kdy někdo nakupuje vašim jménem, bylo vám odcizeno heslo k AppleID či jinak kompromitován účet.
  • Tuto položku jsem koupit nechtěl(a) – pro situace, kdy koupíte aplikaci omylem.
  • Měl(a) jsem v úmyslu koupit jinou položku – pro klasické ukliknutí nebo nakoupení aplikace s podobným názvem
  • Položka se nestáhla nebo ji nemohu najít – v případě, kdy AppStore nefunguje korektně  a nákup se nezdaří
  • Položku nelze nainstalovat nebo se stahuje pomalu – opět problémy s AppStore či s připojením k internetu
  • Položka se otevře, ale nefunguje dle očekávání – pro situaci, kdy nákup proběhl v pořádku, ale nejste spokojení s aplikací
  • Chci tento nákup zrušit – je využití práva vrátit zboží do 2 týdnů bez uvedení důvodů
  • Můj problém zde není uveden – pro ostatní případy

Reklamace v AppStore

 

Jak dostat zpět platbu v AppStore?

Ke každému nákupu obdržíte do email od Applu vyúčtování. Většinou přichází 1-3 dny po nákupu samotném. V patičce emailu najdete odkaz Nahlaste problém. Na ten kliknete a dostanete se na stránky Applu. Zde se přihlásíte svým AppleID, zvolíte důvod reklamace. Reklamovat můžete každý jednotlivý nákup a to až 14 dní od jeho provedení. Apple většinou během necelé hodiny potvrdí vrácení peněz, které se na kartu vrátí většinou během 5 – 7 dnů.

Reklamace v AppStore

Závěr

Tento mechanismus vychází ze směrnice Evropské unie, která celý proces pro nás zákazníky zjednodušila a zrychlila. Apple vrácení peněz nezdržuje a probíhá automaticky, pokud některý uživatel tento nástroj systematicky nezneužívá.

Chcete se naučit využít svůj iPhone a iPad naplno? Přijďte na náš kurz iOS 10 pro začátečníky od A do Z.