Webex je platforma umožňující videohorovy, virtuální porady a kromě jiného je vhodným prostředím pro pořádání webinářů, on-line přednášek a prezentací. Přestože celý systém má svá úskalí, nabízí velmi dobrou úroveň interaktivity účastníků, stabilní provoz a další výhody. Jak se připojit k probíhající akci na webexu?

Počítač nebo mobilní zařízení

Webex jde používat prakticky kdekoli. Na počítači je možné se k němu připojit přímo přes webové rozhraní. To znamená, že kliknete na adresu události, do webového prohlížeče se stáhne rozšíření (Webex Meetings plug-ing) a ten se postará o vše ostatní. Bohužel v tomto okamžiku je používání Webex plug-in v Safari velmi problematické. Doporučujeme proto Google Chrome.

Na mobilních zařízeních (telefon, tablet) je situace o to jednodušší, že Webex má k dispozici přímo svou vlastní mobilní aplikaci. Na iPhone či iPadu tak stačí nainstalovat aplikaci Webex. Když pak v emailu kliknete na odkaz události, automaticky vás systém přesměruje do mobilní aplikace. Pokud se přesměrování neprovede automaticky, můžete zkopírovat do mobilní aplikace adresu události.

 

Nastavení Webexu

Pro účely výuky jsou ve Webexu tři důležité sekce:

Obraz od přednášejícího se přenáší automaticky a jeho kvalita se přizpůsobuje kvalitě vašeho připojení k Internetu. Není o nic náročnější než běžné stravovací služby jako je AppleTV+, Netflix či HBO.

Abyste měli  možnost slyšet zvuk a zároveň mluvit s přednášejícím, musíte si aktivovat funkci “Calling using computer” na počítači či “Use internet for audio” na mobilních zařízeních, která zajišťuje obousměrný přenos zvuku. Po jejím aktivování si zkontrolujte, že nemáte vypnutý, ztišený zvuk nebo přesměrovaný do sluchátek apod.

Třetí důležitou složkou je chat. Ten umožňuje odesílat prezentátorovi soukromě či veřejně textové otázky. Doporučujeme mít celou dobu události chat viditelný a maximálně jej využívat pro komunikaci.

Po prvním spuštění Webexu musíte povolit aplikaci přístup ke kameře, pokud chcete být vidět a k mikrofonu, pokud chcete být slyšet. V případě pasivního sledování události a využívání pouze chatu ani jedno není nezbytně nutné.

Zároveň při připojení k události musíte zadat své jméno a email. Pro zachování vašeho soukromí není nutné uvádět skutečné jméno. Klidně můžete použít přezdívku.

 

Chování při události

Představte si, že jste na živé prezentaci a chovejte se při on-line události stejně. Zde je několik základních pravidel:

  • Sledujte Webex v tichém prostředí nebo si vypněte mikrofon
  • Využívejte maximálně chat. Čím víc se budete ptát, tím víc se dozvíte. Chat neruší ani lektora, ani ostatní účastníky a umožňuje lektorovi reagovat ve vhodný okamžik
  • Buďte aktivní. Pokud vám není něco jasné, potřebujete upřesnit informace nebo chcete poradit s vlastním scénářem, položte v chatu dotaz. Pro lektora jde o zpětnou vazbu a pro vás o ideální způsob, jak se dozvědět to, co potřebujete
  • K události si můžete připojit pár minut před jejím začátkem, abyste měli jistotu, že vše technicky funguje.
  • Z události si můžete dělat poznámky dle své potřeby nebo se můžete plně soustředit na výklad. Celou událost zaznamenáváme a záznam vám bude k dispozici.
  • Prosíme, nezasílejte lektorovi žádosti o anotace. S ohledem na plynulost výuky anotace nepoužíváme.
  • Pokud se rozhodnete odejít z události před jejím koncem, použijte červené tlačítko s křížkem ve Webexu, abyste neblokovali slot v události.

 

Řešení problémů

Pokud se z jakéhokoli důvodu přeruší spojení s událostí, tak není důvod k panice. Jednoduše znovu kliknete na odkaz události a znovu se připojíte.

Pokud kvalita obrazu nedostatečná, zkontrolujte si připojení k internetu, případně se pokuste omezit další provoz v síti.

Pokud neslyšíte zvuk, ujistěte se, že máte aktivní Calling using computer, nemáte vypnutý nebo ztlumený zvuk. Případně se zkuste odpojit od události a znovu připojit.